Veelgestelde vragen
Hoeveel heb ik nodig van een product?
Bij de beschrijving van elk product staat een rekenmodel aangegeven waarmee u de benodigde hoeveelheid kunt berekenen. Mocht u twijfelen, u kunt altijd contact opnemen middels ons contactformulier. Wij antwoorden u binnen 2 dagen.
Hoeveel ruimte moet ik hebben zodat jullie kunnen lossen bij mij thuis?
Wij hebben verschillende vrachtwagens beschikbaar. Het is dus sowieso handig dat we bij uw oprit of tuin kunnen komen met onze vrachtwagen en los kraan.
Hoeveel zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van uw postcode, zie voor meer informatie hierover deze pagina.
Waar kan ik het beste de losplaats mee markeren voor de chauffeur?
Het handigst is dat u thuis bent om de levering in ontvangst te nemen, mocht u niet thuis zijn kunt u het beste met een pilon, lint of iets dergelijks de plek markeren. Wilt u dit dan ook benoemen tijdens uw bestelling op het bestellingsformulier?
Moet ik aanwezig zijn als het product geleverd wordt?
U hoeft niet aanwezig te zijn als het product geleverd wordt. Bij het bestellen kunt u in het opmerkingenveld de gewenste locatie aangeven.
Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen?
Nee, dat is op dit moment helaas niet mogelijk.
Leveren jullie ook in het weekend en/of op feestdagen?
Nee helaas. In het weekend en/of op feestdagen kunt u wel een bestelling plaatsen.
Zijn er andere kosten waar ik rekening mee moet houden?
Ja, er komen nog transportkosten overheen. Het tarief wat u op de productpagina ziet bevat de kosten van het product inclusief de BTW.
De transportkosten van het product worden berekend aan de hand van uw postcode. Zie ook de pagina Leveringsvoorwaarden.
Hoeveel kruiwagen is 1 m³ (kuub) zand?
1 m³ zand is circa 12,5 kruiwagen. De gemiddeld inhoud van een kruiwagen is circa 120 kg. 1 m³ zand is 1500 kg.
1500/120=12,5 kruiwagen.
Wat is de minimale-en maximale besteleenheid?
Bigbags vanaf 1 m³ tot 10 m³ per vracht
Los gestort vanaf 1 m³ tot 25 m³ per vracht
Bij grotere hoeveelheden kunt u contact met ons opnemen of de hoeveelheid verhogen door middel van verder winkelen
Hoe bereken ik de benodigde bestelhoeveelheid?
Onze producten worden uitgedrukt in m³ (kubieke meters), of te wel lengte x breedte x hoogte. Om te achterhalen hoeveel zand u voor uw bestrating nodig heeft, rekent u eerst de lengte x breedte uit. De uitkomst geeft het aantal m² weer. Vervolgens vermenigvuldigt u het aantal m² met de hoogte, om het aantal m³ te bepalen.
Let op, voor zand geldt dat door verdichting het zandbed compacter wordt (inklinken). Hierdoor heeft u 15% meer straatzand nodig dan in eerste instantie berekend.
Voorbeeld:
Uw tuin is 9 meter lang en 5 meter breed, het oppervlak bedraagt 9m x 5m = 45 m². Wanneer u besluit om 0,20 m hoog/dik zand aan te brengen, vermenigvuldigt u het oppervlak met 0,20 m. Het aantal m³, rekening houdend met inklinken door verdichting bedraagt dan 45m² x 0,20 m x 1,15% = 10,35 m³.
Ik wil meerdere producten bestellen, hoeveel zijn dan de verzendkosten?
Wij kunnen maximaal 10 bigbags of 25 m3 per soort losgestort product per vracht leveren. Bij meerdere vrachten of losgestorte deelvrachten moeten wij meerdere keren rijden om uw bestelling bij u af te kunnen leveren en worden er dus meer verzendkosten berekend. Als u verschillende producten losgestort besteld in 1 levering, komt dit als mix bij u op de oprit te liggen. Als u meerdere producten wilt bestellen kunt u dit het beste in 2 x bestellen of - als de combinatie van de producten niet groter is dan 12 m3 - 1 van de producten in Bigbags bestellen, om uw producten gescheiden te houden.
Wat doe ik met de lege bigbags na levering?
Deze mag u houden of weggooien. Er zit geen statiegeld op de bigbag, ook hoeven deze niet geretourneerd te worden. Een lege en gebruikte big bag is nog goed te hergebruiken. Ze worden bijvoorbeeld op Marktplaats aangeboden. Indien dat niet lukt kan de big bag als bouwafval naar de gemeentelijke milieustraat.
Hoe kan ik een klacht indienen over een product of dienst?
U heeft iets gekocht, maar u bent niet tevreden over het product of de dienstverlening. Vervelend. Dan kunt u op verschillende manieren een klacht indienen. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar info@boltenboer.nl. U krijgt binnen twee werkdagen een ontvangstbevestiging en uw klacht wordt binnen maximaal 14 dagen beantwoordt. Levert dit geen resultaat op, dan kunt u contact opnemen met Stichting Webshop Keurmerk, waar wij als webshop bij aangesloten zijn. Zie voor meer informatie deze pagina.
Hoeveel dagen bedenktijd heb ik om een product terug te sturen?
U kunt de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden, rekening houdend met artikel 6, 7, 8, 9 en 10 van onze Algemene Voorwaarden.
Mijn vraag staat hier niet bij, wat nu?
U kunt uw vraag stellen via het contactformulier op de webshop.
Hoe kan ik mijn order retourneren?
U heeft het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, gebruik te maken van herroepingsrecht. Binnen de bedenktermijn heeft u de mogelijkheid om het product te bekijken, tenzij anders vermeldt.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
-
Waarop u het artikel heeft ontvangen.
-
Dat u het laatste artikel heeft ontvangen, bij een bestelling met meerdere artikelen die afzonderlijk van elkaar worden geleverd.
U kunt een artikel alleen retourneren wanneer:
-
Het product compleet is.
-
Het product in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking zit.
-
Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat (omdat u het artikel op een of andere wijze hebt gebruikt dan u in een winkel zou doen), mogen wij u aansprakelijk stellen.
Uitzonderingen van Retourzendingen
-
Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk producten).
-
Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn.
Hoe kan ik mijn bestellingen afrekenen?
U kunt direct betalen via Ideal of achteraf via Klarna. Deze laatst manier van betalen heeft extra kosten, hoeveel dit is kunt u zien wanneer u uw winkelwagen af gaat rekenen.